biletna

 

 

 

Kino Świadomego Widza

 

 

Mecenasi Kultury

Partnerzy

Newsletter

Współpraca






malopolskaonline

2.03 (czwartek) godz. 20.30

Kabaret SMILE

 

 

4.03 (sobota) godz. 17.00 – 20.00

MARATON ZUMBY z okazji Dnia Kobiet

3 godziny świetnej zabawy, niespodzianki, a co najważniejsze miliony spalonych kalorii! Cena biletu: 20 zł – dorośli, 5 zł – dzieci do lat 13 (pod opieką dorosłych).

 

7.03 – 22.03

Wystawa fotografii autorstwa Moniki Wiktor

 

11.03 (sobota) godz. 18.00

Koncert: POD BUDĄ

 

Koncert jubileuszowy z okazji 40-lecia istnienia zespołu. Zespół wystąpi w składzie: Anna Treter – śpiew, instrumenty klawiszowe, Andrzej Sikorowski – śpiew, gitara, Andrzej Żurek – gitara basowa, Marek Tomczyk – gitary akustyczne i elektryczne. Gościnnie: Wojciech Fedkowicz – perkusja, Adam Niedzielin – instrumenty klawiszowe.

 

20.03 (poniedziałek) godz. 19.00

ANDRYCHOWSKI WAGABUNDA – Magdalena Mistygacz i Jakub Stoszek

 

Gośćmi kolejnego spotkania z cyklu Andrychowski Wagabunda będą Magdalena Mistygacz i Jakub Stoszek, studenci dziennikarstwa z doświadczeniem w pracy w telewizji, zainteresowani światem, a w szczególności życiem ludzi na Bliskim Wschodzie. Tematem spotkania będzie Iran, o którym nasi goście opowiedzą przez pryzmat portretów napotkanych tam ludzi.

Opowieść o niemal trzytygodniowej podróży po Iranie – kraju, który wydawał się bardziej obcy niż bliski, a zaskoczył ich nieopisaną gościnnością. Kilkanaście dni tam spędzonych było jak wizyta u dalekiej rodziny. Mahmood, Alireza, Hamid, Negar, Ahmed – to ich historie usłyszycie podczas tego spotkania. Ponadto podróżnicy opowiedzą o:

- couchsurfingu i jego królu,

- samozwańczym ambasadorze Polski w Iranie,

- życiu towarzyskim i jego sekretach,

- dlaczego Teheran zasługuje na uwagę,

- ubraniach, które warto spakować do walizki,

- jak Irańczycy świętują Nouruz czyli Nowy Rok,

- wiza – koszty i kilka praktycznych informacji.

Ceny biletów: 10 zł. Sprzedaż biletów: MDK w Andrychowie, ul. Szewska 7, tel.: 33 875 31 05, 512 442 918, 530 474 008. Bilety online: www.kultura.andrychow.eu.

 

26.03 (niedziela) godz. 18.00

Koncert: KORTEZ TRIO

 

28 letni kompozytor i wokalista z pochodzący z Iwonicza. Wyedukowany pianista i puzonista z zacięciem do muzyki klasycznej. Kilka lat temu zaczął śpiewać. Po kilku miesiącach napisał pierwsze piosenki. Z jedną z nich zgłosił się na casting do Must Be The Music, gdzie nie został zauważony. Na początku 2014 roku podpisał kontrakt z Jazzboy Records. Podczas pierwszej dwutygodniowej sesji w Warszawie zarejestrował 66 piosenek, które stały się jego oficjalnym demo. W marcu 2015 roku ukazała się pierwsza EPka zatytułowana „Jazzboy Session EP” na którą złożyły się trzy piosenki: „Zostań”, „Joe” i „Co Myślisz?”. Obdarzony jest wyjątkowym, głębokim i lekko szorstkim głosem z którego umiejętnie korzysta. Wysoki, małomówny o melancholijnym spojrzeniu. Godny zaufania. Prawdopodobnie jeden z największych wschodzących talentów na naszym rynku. Jego debiutancka płyta „Bumerang” to intymny zbiór opowiadań o miłości i jej braku. To jedna z najlepiej przyjętych płyt w ostatnich latach.

 

Cena biletu: 60 zł (sala widowiskowa, rzędy: 5, 11, 12).
Sprzedaż biletów: MDK w Andrychowie, ul. Szewska 7,
tel.: 33 875 31 05, 512 442 918, 530 474 008.
Bilety online: www.kultura.andrychow.eu.

Bilety dostępne również na: www.biletyna.pl.

Ceny biletów: 55 zł, 60 zł oraz miejsca VIP (pierwsze rzędy) 80 zł.

 

31.03 (piątek) godz. 17.00

Wykład otwarty w ramach Projektu „Stop nietolerancji” (Stowarzyszenie „Uniwersytet Trzeciego Wieku w Andrychowie”)

Temat wykładu: Polak – Pers dwa bratanki. Wykład poprowadzi mgr Jahiar Azim Irani – muzykolog, kompozytor, autor tekstów, aranżer.

 

9.04 (niedziela) godz. 18.00

KONCERT PASCHALNY: ARCYDZIEŁA MUZYKI KLASYCZNEJ – BAROK

W programie: MAGNIFICAT – Jan Sebastian Bach, GLORIA – Antonio Vivaldi

 

Wystąpią:

Volodymir Syvohip – dyrygent

Orkiestra i Soliści Filharmonii Lwowskiej INSO

Chór Filharmonii Lwowskiej GLORIA

 

MAGNIFICAT – Jan Sebastian Bach

 

Ta niespełna półgodzinna kompozycja nosi znamiona najwyższego kunsztu w dziedzinie muzyki wokalno-instrumentalnej. Jej zmysłowy dramatyzm idealnie łączy się z duchowością, tworząc dzieło esencjonalne, a przy tym dobitne w wyrazie. W tym zakresie można je porównywać z, zakrojonymi na znacznie większą skalę, Pasjami bądź trzema uroczystymi oratoriami (na Boże Narodzenie, Wielkanoc i Wniebowstąpienie) powstałymi w dojrzałej fazie twórczości Lipskiego Kantora.

Kantyk Magnificat, wykonywany podczas nieszporów i zaczynający się słowami: „Magnificat anima mea Dominum” (Wielbi dusza moja Pana), to pieśń dziękczynna oparta na kilku tekstach starotestamentowych, przede wszystkim na modlitwie Anny z 1. Księgi Samuela. Według Ewangelii św. Łukasza zaśpiewała ją Maria z Nazaretu podczas spotkania ze św. Elżbietą, wkrótce po objawieniu Archanioła Gabriela.

 

Swoim Magnificat Bach wpisał się w długą tradycję muzycznych opracowań tego kantyku nieszpornego, reprezentowanych szczególnie obficie w dorobku przedstawicieli szkoły franko-flamandzkiej (m.in. Guillaume’a Dufaya i Nicolasa Gomberta). Pierwszą wersję, w tonacji Es-dur, skomponował na nieszpory bożonarodzeniowe w 1723 roku, tuż po objęciu posady kantora w kościele św. Tomasza w Lipsku. Utwór, skatalogowany pod oznaczeniem BWV 243a, powstał do tekstu uzupełnionego innymi fragmentami odnoszącymi się do narodzin Jezusa. W latach 1732 – 1735 Bach przekomponował utwór (zmienił tonację z Es-dur na D-dur) i w tej wersji wykonywany jest on dziś najczęściej. Kompozycja BWV 243 ma niezwykle uroczysty charakter, co podkreśla już przewidziana przez kompozytora w partyturze obsada: pięciogłosowy chór, trzy trąbki, dwa oboje, dwa oboje d'amore, smyczki, kotły i basso continuo.

Konstrukcja utworu:

 

Magnificat Bacha zbudowany jest z 12 części: 5 chórów, 5 arii, tercetu i duetu. Całość utworu jest niezwykle zwarta i dynamiczna, pozbawiona jest recytatywów (co jest w twórczości Bacha dość niezwykłe). W zamykającym dzieło chórze kompozytor wykorzystuje materiał muzyczny z chóru wstępnego nadając mu w ten sposób konstrukcję ramową. Wersja Es-dur (BWV 243a) zawierała dodatkowo 4 utwory.

 

GLORIA – Antonio Vivaldi

 

Gloria Antoniego Vivaldiego jest utworem, który na słuchaczu wywiera duże wrażenie. Dzieło to imponuje swoją dojrzałością i głębią. Vivaldi napisał niejedno dzieło nazwane Gloria. Z całą pewnością wiadomo o trzech różnych utworach. Dwa przetrwały do naszych czasów – RV 588 i RV 589. Trzeci RV 590 zaginął, jest tylko wspomniany w katalogu Kreuzherren. Są badacze, którzy twierdzą, że tych Glorii było co najmniej pięć. Dzisiaj bezspornie sławne jest Gloria w D-dur RV 589. Mówiąc o Glorii Vivaldiego mamy na myśli właśnie tę wersję.

Antonio Vivaldi napisał Glorię prawdopodobnie w 1715 roku dla chóru w Ospedale Della Pieta. Pieta była sierocińcem dla dziewcząt lub prawdopodobnie domem ufundowanym przez bogatych Wenecjan dla córek zrodzonych z związków pozamałżeńskich. Ospedale było sławne z edukacji muzycznej i wysokiej jakości chóru i orkiestry. Vivaldi, ksiądz, nauczyciel muzyki i skrzypek wirtuoz, spędził w Ospedale większość swojego aktywnego życia. Skomponował tam wiele utworów religijnych, ale i setki świeckich instrumentalnych koncertów dla dziewczęcej orkiestry.

Gloria była nieznana aż do 1920 roku, kiedy została odnaleziona wśród rękopisów Vivaldiego. Wykonana została w Sienie dopiero w 1939 roku przez kompozytora włoskiego Alfredo Casella. Nie była to wersja autentyczna lecz „upiększona” poprzez skrócenie części i zmianę orkiestracji. Vivaldi napisał Glorię na smyczki, trąbkę obój i basso continuo. Casella mocno ograniczył rolę basso continuo a trzy części mocno pociął.

Oficjalne wydanie i pierwsze właściwe wykonanie nastąpiło w 1957 roku podczas Pierwszego Festiwalu Barokowej Muzyki Chóralnej w Brooklyn College, Nowy Jork.

 

Volodymir Syvohip – dyrygent

 

Volodymir Syvohip muzykolog i dyrygent. Jest absolwentem wydziału historii i teorii muzyki Lwowskiego Konserwatorium (obecnie – Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. M. Łysenki) i aspirantury przy Instytucie muzykologii, folklorystyki i etnologii im. M. Rylskoho NAN Ukrainy, a także doktorem filozofii. Jako dyrygent rozpoczął swoje występy w 1999 roku z Kameralnym Chórem „Gloria” i orkiestrą „Leopolis”, z którymi przygotował i wykonał wiele autorskich programów kompozytorów współczesnych. Z sukcesem występował na wielu festiwalach. Zrealizował szereg monumentalnych utworów światowej klasyki, takich jak: „Pasja według św. Jana”, „Magnificat” A. Vivaldiego, Wielka msza J.S. Bacha. Za aktywną działalność artystyczną i muzyczno-społeczną Volodymir Syvohip został nagrodzony obwodową premią im. S. Ludkiewicza, Państwową premią im. Łysenki, odznaczony honorowym tytułem Zasłużony Działacz Sztuki Ukrainy oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. Począwszy od 2006 roku jest dyrektorem naczelnym Lwowskiej Filharmonii. Odznaczony przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego za wybitne zasługi na rzecz promocji kultury polskiej i rozwoju międzynarodowej współpracy kulturalnej.

 

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lwowskiej INSO

 

Pierwszy koncert Lwowskiej Filharmonii odbył się dokładnie 27 września 1902 roku, a historia pierwszych lat jej działalności, jeszcze pod panowaniem Habsburgów, związana jest z takimi wybitnymi postaciami jak Gustav Mahler i Richard Strauss. Swoją regularną działalność Orkiestra Filharmonii rozpoczęła jednak dopiero w 1933 roku w Rzeczpospolitej Polskiej, występując pod batutą Adama Sołtysa, Jerzego Kołaczkowskiego, Kazimierza Wiłkomirskiego i Grzegorza Fitelberga. Po zajęciu Lwowa przez Związek Radziecki w 1939 roku na bazie Filharmonii stworzono przy Okręgowym Komitecie Radiowym orkiestrę symfoniczną, która po II wojnie światowej wznowiła swoją działalność jako Symfoniczna Orkiestra Filharmonii Lwowskiej. Z własnymi koncertami autorskimi występowali tak wybitni kompozytorzy jak: Dymitr Szostakowicz, Borys Latoszyński, Aram Chaczaturian, Adolf Schnitke czy Ehwen Stankowicz. Właśnie ze sceny Filharmonii Lwowskiej wyruszyli w drogę ku wielkiej sztuce znani na całym świecie ukraińscy muzycy Oleg Krysa, Jurij Baszmet, Aleksander Słobodianiuk, Jurij Lisiczenko.

W 1998 roku w ramach Filharmonii powstaje nowa orkiestra symfoniczna, której założycielami są wybitny kompozytor ukraiński Myrosław Skoryk, obecny kierownik artystyczny orkiestry oraz Volodymir Syvohip. Zespół regularnie współpracuje z dyrygentami tej miary co Aleksis Soriano – uczeń Yehudi Menuhina, czy Lee Chincao – główny dyrygent Chińskiej Filharmonii Narodowej.

 

Chór Filharmonii Lwowskiej GLORIA

 

Chór Kameralny „GLORIA” istnieje już ponad 20 lat. Od samego początku zrzesza oddanych śpiewaniu muzyków – w większości studentów i absolwentów Lwowskiego Konserwatorium. Chór działa w ramach Lwowskiego Oddziału Związku Kompozytorów Ukrainy. Został założony w 1989 roku przez dyrygenta Jarosława Hnatowskiego i Volodymira Syvohipa, który pełnił rolę prezesa i managera. W 1999 roku Volodymir Syvohip przejął obowiązki dyrygenta i dyrektora artystycznego zespołu. „GLORIA” w krótkim czasie zaświadczyła swój wysoki poziom wykonawczy zdobywając szereg nagród na międzynarodowych konkursach.

Ceny biletów:

80 zł (sala widowiskowa, rząd 1 – 9),
70 zł (sala widowiskowa, rząd 10 – 18),
60 zł (balkon).

Sprzedaż biletów: MDK w Andrychowie, ul. Szewska 7,
tel.: 33 875 31 05, 512 442 918, 530 474 008.

Bilety online: www.kultura.andrychow.eu,www.ticketpro.pl, www.kupbilecik.pl.